Преди години, поради масовото навлизане на компакт дисковете на пазара грамофоните почти изчезват, но в наши дни техния топъл звук ги завърна. Изобретените от Technics директ-драйв грамофони от серията SL-1200 все още се ползват с голямо одобрение от аудиофили и диджеи, и след спирането на производството им клиентите многократно са настоявали за възраждането на линията. Точно поради тази причина от Technics решават да разработят нов грамофон за хай-фай употреба. Следва информация за намеренията на инжинерите, разработвали новата система на марката:
системите с директно задвижване (директ-драйв) се е смятала за подходяща най-вече за употреба от диджеи, докато системите с ремъчно задвижване (белт-драйв) за хай-фай използване. През 70-те години на миналия век, когато Technics са изобретили грамофоните с директ-драйв задвижване, първо са били признати заради тяхното превъзходно представяне и надежност от радио станциите. Получени са високи оценки и от аудиофилите. Спазването на оборотите с висока прецизност и пълната липса на деградация на звука от съотношението сигнал/шум са били изключително атрактивни характеристики за този пазар. Голямата сила и надежността на директ-драйв грамофоните са признати и от диджеите, и за малък период от време те се превръщат в стандарт в клубната индустрия.
При разработването на директ-драйв двигател се изисква значителна капиталова инвестиция за започването на мащабно производство. В сравнение, системите с ремъчно задвижване могат да бъдат произвеждани с минимална цена и инвестиция в оборудване. Освен това, в сравнение с директ-драйв технологията, белт-драйв грамофоните са се развивали постоянно, и винаги са използвали последните технологии на пазара. В годините гледната точка се затвърждава - директ-драйв грамофоните са за диджеи, а ремъчните грамофони са за хай-фай употреба. Когато се появяват на пазара, грамофоните на Technics са предлагали много по-добро качество на звука от тогавашните конкуренти. Ако инжинерите на марката разработят изцяло на ново двигателя и контролната схематика, използвайки съвременните технологии, те отново ще създадат система, която е по-добра от другите.
Technics също са били лидери в инкорпорирането на иновации, като анти-вибрационни материали, специални конструкции на шаситата и изолатори. След като вече са изработили ДНК-то на SL-1200, те не са искали просто да го клонират.
С други думи, тяхното намерение при разработката е било да предефинират изцяло референтния директ-драйв грамофон.
Характеристики:
Изцяло нов дизайн, редефиниращ директ-драйв грамофона
Дву-роторен директ-драйв двигател, обърнат нагоре
Контролер на двигателя
Високо чувствително рамо
Плотер с изолиращ горен слой от месинг
Разпознаваем Technics дизайн вдъхновен от сериите SL-1200
Тежък горен капак от алуминий
Скорост на въртене: 33 1/3 rpm, 45 rpm, 78 rpm
Контрол на скоростта (пич контрол): ±8%, ±16%
Размери и тегло: широчина: 453 мм, височина: 170 мм, дълбочина: 372 мм, приблизително 18 кг *височината включва капака
Терминали: грамофонен изход, терминал за замасяване